We hadden van een man bij de receptie gehoord dat je in de Woolworths (supermarkt) verderop stroopwafels kon kopen. Ilse had ook al tegen mij gezegd dat ze daar meestal een meter schap met Nederlandse dingen hadden maar die helaas nog niet gevonden. Maar nu was het dus zo ver! Letterlijk ver was het ook, een half uur met de bus. Ik vond het ’t helemaal waard, buit: Ontbijtkoek, stroopwafels, 2 verschillende soorten drop en speculaas. Eten gekocht samen met Larissa, altijd handig.
’s Avonds Marlijn verteld wat me al vrij lang dwars zat. Aussie is niet echt mijn land. Niet heel veel avontuur en ik mis dat (beetje kort door de bocht maar daar komt ’t op neer). Dus ik heb besloten om vanaf hier door te reizen naar Nieuw-Zeeland. Marlijn had, en heeft als het goed is, het wel naar haar zin en blijft wel. Ticket geboekt naar Cairns want daar zouden we nog een duik gaan maken in het Great Barrier Reef. Vanaf daar terug vliegen naar Melbourne en vanaf daar dan naar kiwiland.
Wel een heel gek idee opeens, zo lang samen gereisd en nu nog maar eventjes samen en dan beide alleen verder.
De volgende dag samen meer boodschappen gedaan. We hadden een soort Xenos gevonden waar je erg goedkoop dingen kon kopen. Vooral snoep en chocola ingeslagen (niet te betalen hier). En nog wat praktische dingen. Dus als we dik terug komen, het ging mis toen we gingen opsplitsen! Haha.
Lekker bij het zwembad in de zon gelegen (zijn we goed in). Samen uit eten geweest, wat een luxe. En toen was het voor mij tijd om de bus in te stappen. Gek gevoel weer maar gelukkig zat er niemand naast me dus ik kon ’t goed ‘verwerken’.

Nog aardig kunnen slapen in de bus gelukkig! Aangekomen in Cairns, half 7 ’s ochtends, goedemorgen! al vrij snel een hostel gevonden en nog even geslapen tot 11. Maar twee andere meiden in de 8-persoons kamer en een eigen badkamer. Ook betaal je hier voor je kamer een stuk minder, nooit verkeerd! Toen de stad in gegaan. Best een grote stad. Ook hier weer een lagoon (1 minuut lopen, fijn!) met uitzicht op zee, echt heel luxe.
Waarschijnlijk omdat het de meest noordelijke stad is anders zou ik het niet weten maar er zijn hier zo ontzettend veel Aziaten! Zelfs winkels vol met aziatische producten of alleen maar tekens in plaats van geschrift. Best wel wennen maar dat vind ik juist weer leuk. Ook heel veel Aboriginals.
Klinkt wel oke maar het schijnt dat dat juist het ‘uitschot’ is. Als ze op een een of andere manier niet bij de rest van hun clan passen worden ze naar de steden verbannen. Daar zijn ze voor het grootste gedeelte van de dag asociaal en of dronken. Niet erg gezellige mensen om bij in de buurt te zijn.
Wel een groot winkelcentrum gevonden waar ik heb gewinkeld voor Nieuw-Zeeland. Omdat we de eerste maanden in tropisch klimaat door zouden brengen had ik niet al te veel warms meegenomen.
Lange broek, vest en drie hemdjes om onder andere kleding te dragen dus dat moet goedkomen!
Langs het ticketcenter om te informeren over de beste tickets naar Melbourne.
Ik zou pas op zaterdag gaan duiken (8 dagen wachten, beetje jammer). 24u na je duik mag je pas vliegen dus het zou sowieso vrij laat worden.

Het is in Cairns echt tropisch, Azië is er niets bij, te veel drinken kan niet. Dus snel omgekleed en naar de lagoon gegaan. Toch nog even m’n kleur bijwerken voordat ik de kou in ga.
Las op Facebook dat Inga, Duits meisje van de boot van Whitsunday’s ook in Cairns was en ik zou de volgende dag met haar afspreken, gezellig!
Mail gestuurd naar Australian Backpackers (daar hebben we ons ticket geboekt) om m’n ticket om te boeken. Eten gekocht en lekker in m’n kamertje Grey’s Anatomy gekeken, heerlijk!
Het meisje in m’n kamer vertelde dat ze kapster was in Cairns maar terug naar huis gaat. Ze verdient niet genoeg en mist haar thuis. Gelukkig heb ik dat niet! Wel gevraagd of ze dan mijn haar zou willen knippen, goede deal voor haar en mij. Dat wilde ze zeker, 10 dollar vroeg ze, prima!

Inga ontmoet bij de lagoon samen met een vriend van haar die ze in Sydney al had ontmoet. Lekker in de zon gelegen en gezwommen. Elke keer als we een woord in het Engels niet wisten zeiden zij het in het Duits of ik in het Nederlands en 9 van de 10 keer begrijp je elkaar dan, vet handig. Verder is mijn Duits drama dus lekker in het Engels. Ik had maar twee nachten geboekt in mijn hostel en zij vonden die van hen erg fijn. Ook kreeg je daar een bonnetje waarmee je voor $5 een maaltijd en een drankje kreeg dus nog een reden om de volgende dag te verhuizen.
Volgens mij was het een oude gevangenis, niet de meest gezellig plek maar helemaal prima. Gezellig dat ik bekende roomies had. Ondertussen mijn ticket om kunnen boeken, 14 maart naar Auckland en 14 april terug naar Nederland, top! Nog een dagje bij de lagoon gelegen, nooit verkeerd!

’s Avonds in het bar/restaurant Paul en Kevin tegengekomen, de mannen van Fraser en daarna. Vet leuk om ze weer te zien! Ze zijn echt een beetje m’n broers geworden. Ze hadden een Zuid-Afrikaans meisje ontmoet, zij was ook mee. Gezellig met hen gekletst over Kaapstad, ZA etc. Leuk!
Bloedheet in die kamer, kon echt niet slapen van de hitte. Overal muggen, zo irritant! Beetje jammer, slecht geslapen.
Met Paul en Kevin gechillt en gewinkeld. Hilarisch, had je bij moeten zijn. En er was dus gewoon airco in onze kamer! Beetje jammer dat ik, met DEET op, nog steeds helemaal lek werd gestoken door de muggen. 30 beten per nacht is niet overdreven.

Marlijn kwam ook naar Cairns, gezellig! Met zijn 4’en ’s avonds gegeten en bij gepraat. Jonas, een jongen van de Bushcamp had Marlijn verteld dat er een markt was verderop, dus daar gekeken. Lekker fruit gekocht en wat souvenirtjes. Echt een aziatische markt, zo leuk! Veel troep maar vooral heel veel fruit en groenten. Daarna nog wat meer gewinkeld, kun je als vrouw niet zo snel genoeg van krijgen natuurlijk 😉 Nog meer souvenirs gekocht en toen was ’t wel mooi geweest.

Toen was het tijd voor mijn duik! Vet stoer.
Daar ga ik de volgende keer verder haha.

Liefs, Iris